Į kalėdiškai atsinaujinusius prekybos centrus plūsta didžiausi srautai pirkėjų, o tam paruošta aplinka tiesiog laukia Kalėdų visu pajėgumu. Pasipuošiama ne tik girliandomis, drąsia nepaliaujamai grojančia kalėdine muzika, bet ir produktų ženklinimas gruodį pasidaro visai kitoks. Kaip pasikeitė mūsų prekės Kalėdoms?
Specialus ženklinimus
Pirmiausiai pastebėsite, kad keičiasi pats produktų ženklinimas. Jeigu tik tai nėra įprastas maistas ant kasdienio stalo (ne įprasta varškė, grietinė, pienas ar batonas), tai produktai būtinai atsinaujina. Pavyzdžiui, saldumynai, geresnė duona. Dalykai, kurie tarsi tinka ant šventinio stalo. Ką mes suvokiame kaip tokius? Paprastai tai yra šiek tiek brangesni produktai, šiek tiek skanesni. Jeigu duona, tai ne pati pigiausia, o kokia nors minkšta ir su saulėgrąžomis. Skanumynai, tokie kaip šokoladai, jau automatiškai patenka į tą kategoriją, kada jie pritaikomi šventiniam stalui.Taigi, gruodį galime pastebėti, kaip keičiasi tokių produktų ženklinimas. Ant įpakavimų iškart atsiranda kalėdinių eglučių, bumbulų, sniego, senelio šalčio kepurėlių, briedžių, rogučių ir visa ko kito. Dalykai, kurie tinkami dovanojimui, pavyzdžiui, kosmetika, kremai, megztiniai taip pat prie savęs prisisega bent po kalėdinį kaspinėlį.
Pasikeitęs dozavimas
Dar vienas dalykas su produktais prieš šventes nutinka toks, kad atsiranda „dovanų idėjos“, ir štai mums įprastas šampūnas, balzamas bei muilas netikėtai supakuojamas į prabangiai atrodančią dėžutę, perrišamas kaspinėliu ir tai tampa „dovana“. Kiekvienas gamintojas tarsi iš visų jėgų siekia mums parodyti, atskleisti, kad jo parduodama prekė gali tapti pačia geriausia dovana kažkam. Dėl to mes ir atėję į prekybos centrą galime iš karto norėti kažką pirkti Kalėdoms. Tad šis pasikeitęs dozavimas kažkiek kainuoja gamintojui, bet už tokiu įpakavimus jis dėl to šiek tiek ir pakelia kainą. Be to, tikriausiai toks specialus produktų paruošimas ir jų ženklinimas gamintojui atneša pelno, jam pavyksta daugiau parduoti, nes baimingai dovanų ieškantys pirkėjai tuojau pat pajaučia, kas yra kas, ir nusiperka kažką, kas galėtų neva tikti jų šventėms.
Vieta parduotuvėje
Keičiasi ne tik produktų ženklinimas, bet ir jų išstatymas pačioje parduotuvėje. Jeigu anksčiau šampūnai būdavo nugrūsti kažkur į kosmetikos skyrių, tai dabar, supakuoti kaip dovanos, jie atsiranda toje vietoje, kurią jūs iškart pamatote, vos įžengę į parduotuvę. Gamintojai daugiau moka ir už tokį prekių eksponavimą, bet tai jiems turbūt atsiperka. Žmonės ne tik perka tokias dovanas, bet dar ir padeda naujiems potencialiems pirkėjams sužinoti apie šiuos produktus (kai jie dovanojami kitam žmogui).